V súkromnom podnikaní nie je strategický plán firmy založený len na predpoklade, že cieľom a víziou spoločnosti je maximalizácia zisku. Strategický plán vašej firmy musia začínať vašimi osobnými cieľmi a víziou.
Problém rovnováhy medzi životným štýlom a hybnou silou rastúceho podnikania je bežnou dilemou majiteľov súkromných firiem.
Dôkazom je aj príbeh jednej z našich členiek, ktorá vybudovala svoje podnikanie z ničoho. Počas troch rokov sa jej podarilo dosiahnuť obrat viac ako 3 milióny dolárov ročne. Domov si ako majiteľka firmy ročne odnášala vyše 100 tisíc dolárov. Najala si konzultanta, ktorý jej pomohol vypracovať plán strategického rozvoja firmy. Ten obsahoval zoznam krokov potrebných na to, aby spoločnosť za päť rokov dosahovala ročne tržieb 15 miliónov dolárov. Po splnení päťročných cieľov by potom spoločnosť mala mať hodnotu prevyšujúcu 9 miliónov dolárov.
O svoj strategický plán sa podnikateľka podelila so svojimi kolegami na zasadnutí podnikateľského TAB Boardu, nebola si totiž istá ohľadom cieľov spoločnosti, ktoré sú v ňom nastavené. Ostatným členom svojho TAB Boardu vysvetlila, že je veľmi spokojná s peniazmi, ktoré aktuálne zarába. Chcela pracovať menej času, nie viac. Tiež do svojej firmy nechcela priviesť niekoho zvonku, kto by ju viedol. Nechcela svoj čas tráviť cestovaním, ktoré by bolo pre naplnenie päťročných cieľov nevyhnutné. Členovia jej TAB Boardu jej poradili, že najlepšou cestou bude prepracovať strategický plán tak, aby v prvom rade uspokojil jej osobnú víziu, ciele a plány. Revidovaný strategický plán vyústil v ciele, ktoré skôr udržiavali, než zvyšovali ročné príjmy, znižovali časť prevádzkových nákladov a umožňovali jej venovať spoločnosti menej času.
Pri vytváraní strategického plánu vašej spoločnosti preto neignorujte svoju osobnú víziu. Celý rad podnikateľov sa dostal pod tlak spôsobený rastom svojich firiem a neskončilo to dobre.
Čas pre seba
Mnoho úspešných majiteľov firiem, s ktorými sa stretávame, hovorí, že keby mali začať podnikať znova, vyčlenili by si viac času pre seba. Preto dôležitou radou, ktorú členovia TAB Board získavajú nielen od svojich TAB facilitátorov, ale aj od ostatných členov, je to, aby poznali čo najlepšie sami seba, dali si dokopy, aké sú ich osobné vízie, ciele a plány.
Preto, zistite, čo vám robí radosť. Po tomto bode budete schopní určiť svoju obchodnú víziu, strategický plán a ciele, ktoré vás a vaše podnikanie nasmerujú na cestu, ktorá vám prinesie nielen výsledky, ale aj potešenie z podnikania.
Máte jasno vo svojich osobných a podnikateľských cieľoch alebo by ste ocenili pomoc s ich nastavením? Nie ste si istí, či vám vami nastavený strategický plán poskytne priestor pre naplnenie vašich cieľov, a to nielen tých pracovných?
S tým všetkým vám môžu pomôcť pravidelné zasadnutia podnikateľských boardov TAB a tiež osobné koučing s vašimi TAB facilitátormi.