V súčasnosti sa zdá, že svoju osobnú značku buduje každý, od rockových hviezd až po účtovníkov. Prečo? Jednoducho chápu hodnotu efektívnej a dôveryhodnej sebaprezentácie svojej vlastnej profesionality.
V mnohých prípadoch sú generálni riaditelia a majitelia firiem verejnou tvárou svojich spoločností. Ako sme už uviedli, inteligentní obchodní lídri vedia, že „je nevyhnutné pestovať osobnú značku, ktorá odráža integritu, autenticitu a odbornosť, ktoré považujú za dôležité pre značku svojej spoločnosti“. Osobná značka je v podstate navrhnutá tak, aby vyvolala priaznivú odozvu u rôznych zainteresovaných strán vrátane zákazníkov, zamestnancov, investorov atď.
Budovanie osobnej značky má svoje výhody
Silná osobná značka môže okrem iného prispieť k zvýšeniu predaja. Klienti často vyhľadávajú služby, pretože o vás počuli veľa dobrého alebo videli pozitívne recenzie na webe alebo v sociálnych médiách.
Prečo sa to deje? Efektívna osobná značka môže byť základným kameňom pri vytváraní dôvery medzi podnikom a jeho cieľovou skupinou. Osobná značka vysvetľuje, prečo niečo robíte a čo robíte. Ľudia sa vďaka tomu cítia príjemnejšie, akoby vás poznali, a jasne definujú vaše skutočné zámery, čo je kľúčové pri budovaní dôvery.
Silná osobná značka je výhodou aj pri získavaní kreditu u ľudí „z ulice“. S rastúcou online prítomnosťou rastie aj vaša dôveryhodnosť ako lídra. Prostredníctvom obsahu s pridanou hodnotou, webinárov, osobných vystúpení atď. sa vaša povesť inovatívneho lídra stále viac upevňuje. V tom lepšom prípade to znamená, že potenciálni klienti, ktorí narazia na vaše meno v online vyhľadávaní, si uvedomia, že o vás počuli a majú záujem dozvedieť sa viac.
Vďaka pôsobivej osobnej značke môžete tiež rozšíriť svoju profesionálnu sieť, čo môže viesť k vyššiemu objemu predaja a prilákať nových zákazníkov. Ľudia, ktorých zaujme vaša online prítomnosť, sa stanú súčasťou komunity ľudí, ktorí rešpektujú to, čo máte na srdci, a chcú počuť viac. Hodnotu tohto typu spojenia však nemožno preceňovať.
Čo musíte urobiť
Samozrejme, budovanie osobnej značky si vyžaduje vaše odhodlanie a aktivitu. Niektoré z najdôležitejších činností môžete delegovať na svojich kolegov alebo spolupracovníkov. Môžu vám pomôcť napríklad s vytvorením webovej stránky, blogom alebo podcastom atď. Vy sami však musíte byť na určitej úrovni zapojení do všetkých fáz procesu.
Vo všeobecnosti je efektívnejšie vybrať si jednu platformu (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram) a začať budovať svoju osobnú značku na nej. Odborníci odporúčajú zostať len pri jednej platforme, kým si ju neosvojíte, a až potom pridať ďalšiu. Čo však znamená ovládať ho? Odpoveď je v podstate jednoduchá – dokážete pravidelne zverejňovať kvalitný obsah a vaša sledovanosť rastie bez toho, aby ste museli vynakladať ďalšiu energiu alebo peniaze.
Keď už hovoríme o obsahu, je nesmierne dôležité, aby ste sa o svoje odborné znalosti podelili nejakým konkrétnym spôsobom, či už zverejňovaním obsahu na blogu, komunikáciou prostredníctvom podcastov, tvorbou článkov alebo vystúpeniami na verejných miestach, ako sú napríklad veľtrhy.
Vaše vedomosti a skúsenosti sú to, čo vás robí jedinečným – a potenciálne hodným nasledovania tisíckami ďalších. Podeľte sa o svoje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom písaného obsahu, ktorý má pre čitateľov hodnotu. Vyhnite sa zabŕdnutiu do obchodných abstrakcií a najmä v týchto nepokojných časoch vynechajte z obsahu politiku. Ak zaujmete postoj k aktuálnej téme, riskujete, že si znepriatelíte mnohých ľudí, ktorých chcete osloviť.
Vaša spoločnosť potrebuje silnú značku, aby bola na trhu životaschopná. To isté možno povedať aj o vašej osobnej značke ako podnikateľa a lídra. Členstvo v rôznych organizáciách, komorách alebo podnikateľských radách, ako je napríklad TAB Board, vám ju pomôže vybudovať. TAB vám tiež dáva možnosť čerpať skúsenosti iných podnikateľov, majiteľov podnikov a riaditeľov.