Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
TAB Board (The Alternative Board) je medzinárodná franšízová sieť, ktorej zámerom je prepájať menších a stredných podnikateľov v regióne. Tridsaťročná prax ukazuje, že ľudia z rôznych odborov sa v manažérskej praxi môžu obohatiť a vzájomne sa inšpirovať pre nájdenie riešení v najrôznejších oblastiach podnikania od HR, obchodu, marketingu cez IT a technológie. Úlohou franšízanta TAB Board je založiť platformu pre ich stretávanie a starať sa o jej fungovanie. Daniel Jurčo si prínos členstva v boarde najprv overil ako člen a výsledky ho oslovili natoľko, že sa pod značkou TAB Board rozhodol sám podnikať.
Čo Vás priviedlo k myšlienke začať podnikať s franšízou TAB?
Predtým ako som sa rozhodol podnikať s TAB som bol 2 roky členom boardu ako riaditeľ spoločnosti a po skončení na tejto pozícii som sa rozhodol pre spoluprácu s mojim facilitátorom a koučom s TAB franšízou.
Prečo padla voľba práve na značku TAB Board?
Tým, že som poznal prostredie ako člen, TAB bola ideálna voľba.
Ako dlho už s TABom podnikáte a ako sa vám darí?
Pracujem s TAB aktívne viac jako 1 rok a mám 1 board so 7 členmi.
Aké boli vaše pracovné skúsenosti, než ste sa stali Contract Facilitátorom? Mali ste už nejaké skúsenosti z odboru?
Podnikal som, neskôr som pracoval ako riaditeľ výrobnej spoločnosti a skúsenosti som získal aj vo vzdelávacej spoločnosti, kde som pracoval s majiteľmi firiem.
Čo všetko ovplyvňuje Vaše podnikanie?
Je to región, v ktorom pracujete a majitelia s ktorými sa stretávate. Ich ochota a schopnost vidieť a vedieť, že ak chcú byť lepší musia hľadať spôsoby ako si sami pomôcť. Členstvo v TAB Boarde je spôsob, ako si pomáhať navzájom robiť lepšie rozhodnutia a nebyť na to sám.
Aké boli vaše začiatky podnikania s franšízou TAB? Čo všetko bolo potrebné pred začatím spolupráce a následne aj vášho fungovania v rámci konceptu zabezpečiť?
Začiatky boli ľahšie v tom, že som poznal, s čím sa zaoberajú majitelia a riaditelia firiem a ako rozmýšľajú. Je pravda, že členstvo v TAB boarde nie je pre každého a získavanie členov a následné zloženie boardu v tej správnej zostave je veľmi náročné. Pri rozbehu môjho podnikania mi samozrejme veľmi pomohlo, že som mal vedľa seba svojho facilitátora a kouča v regióne s existujúcimi boardami.
S akými problémami ste sa museli na začiatku svojho franšízového podnikania vysporiadať?
Potenciálmi členovia, majitelia a riaditelia firiem si nevedia predstaviť, o čom by sa rozprávali s majiteľmi firmy, ktorí nie sú z branže. Je to hlavne o tom ukázať im, že mnohé výzvy máme všetci spoločné a že práve medzi členmi v boarde nájdu odpovede na svoje otázky.
Čo vnímate ako hlavné pozitíva podnikania na princípe franchisingu?
Môžete sa oprieť o stabilnú značku za ktorou sú výsledky, o dlhoročné know how a podporu facilitátorov z iného regiónu alebo celého sveta. Rýchlo vytvoríte svoj prvý TAB Board a získate tak pravidelný príjem.
Čo by ste poradili prípadným záujemcom o podnikanie s TAB Board? Prečo by do franšízy mali ísť? Na čo by sa mali pripraviť?
Zvládnite prvotnú akvizíciu členou do 6 mesiacov, začnite so 4 členmi a majte plán na rozšírenie boardu na 12 členov. Robte ukážkové boardy pre potenciálních členov dlhodobo, aby ste zachovali životaschopnost svojho podnikania. Ak sa rozhodnete pre frančízu, uvažujte v horizontě 7 až 10 rokov aktívnej práce s členmi, ktorá vás bude baviť.
Čo je podľa vás kľúčové pre úspech podnikania s TAB Board?
Kľúčové je, aby ste sa zaujímali o svojich členov, mali naplánované termíny boardov vopred na 3 mesiace a vytvorili priateľskú atmosféru, aby sa členovia na board tešili.
Čo vás na vašej práci baví?
Najviac ma bavia koučovacie stretnutia jeden na jeden, kde je veľmi zaujímavé sledovať myšlienkové pochody jednotlivých majiteľov ako pristupujú k jednotlivýcm výzvam a príležitostiam.
Aké ďalšie plány máte v rámci vášho podnikania pod značkou TAB Board?
Formou ukázkových boardov rozširovať povedomie o význame a prínose alternatívnych boardov pre podnikateľov v regióne a vytvárať také boardy, kde sa budú členovia tešiť na společné stretnutia.