Ako poďakovať zákazníkom za podporu vášho biznisu

Ako poďakovať zákazníkom za podporu vášho biznisu

V súčasnej dobe sa zdá, že doba obmedzovania businessu kvôli pandémii COVID-19 je za nami. Firmám sa vracajú zákazníci, sledujú nové príležitosti pre rozvoj svojho podnikania. Každý riaditeľ aj majiteľ firmy, ktorej sa podarilo túto ťažkú ​​dobu prestať, chápe, že by to nebolo možné bez lojálnosti ich zákazníkov. Je teda na mieste túto ich lojalitu oceniť.

Dali ste v poslednej dobe svojim zákazníkom najavo, ako veľmi si vážite ich lojalitu? Pokiaľ sa vám teraz zdá, že je práve tá vhodná chvíľa, máme pre vás niekoľko tipov z našich TAB Boardov:

Osobný kontakt ako štandard

Moment, kedy si zákazník kúpi váš produkt či využije vašu službu, nie je jediným okamihom, kedy by mal komunikovať s vašou spoločnosťou. Je samozrejmé, že nie je možné bez rozmyslu nadväzovať osobný kontakt s každým zákazníkom. Každý firma má však iste medzi svojimi klientmi tie verné a naozaj lojálne. Prečo ich teda občas neosloviť, aby ste zistili, ako sa im darí?

Pokiaľ je to možné, dohodnite si osobnú alebo online schôdzku so svojimi najlepšími zákazníkmi. Tento prístup je tou správnou cestou pri budovaní skutočných vzťahov s vašimi klientmi a pomáha udržiavať váš zdroj príjmov. Koniec koncov, ak sa niečo pokazí, nestratí tak rýchlo chladnú hlavu, keď ich naozaj poznáte a váš vzťah sa neobmedzuje len na ten rýdzo obchodný.

Čo tak zaviesť Deň pre vašich zákazníkov?

Organizácia dňa zameraného na ocenenie vašich zákazníkov je spôsob, ako sa im môžete poďakovať – a to či už prevádzkujete maloobchodnú predajňu, alebo podnikáte v online prostredí. V obchodoch sa ako skvelá príležitosť ponúkajú najrôznejšie zľavy, špeciálne ponuky, predstavenie nových produktov, ale napríklad aj najrôznejšie darčeky alebo nám všetkým dobre poznáme „koleso šťastia“. V online priestore môžu obchodníci taktiež ponúkať časovo obmedzené zľavy a zároveň zvýrazniť profily verných zákazníkov a vychvaľovať ich spojenie s ich firmou.

Pokiaľ sa pre takú aktivitu rozhodnete, je dôležité, aby bola vidieť, aby sa na ňu vaši zákazníci mohli tešiť. V tom vám môžu pomôcť napríklad sociálne siete, kde dáte o blížiacej sa akcii vedieť, je možné ich aj zdieľať špeciálny zľavový kód, ktorý môže na akciu použiť ktokoľvek. To všetko sa radí k spoľahlivým nástrojom, ktoré motivujú zákazníkov k nákupu.

Pošlite pozdrav – poštou

Znie vám to ako krok, ktorý patrí do 20. storočia? Na prvý pohľad sa to tak môže zdať. Avšak, kto z nás čas od času zo svojej schránky rád nevytiahne niečo iné ako zloženky či faktúry? Rozosielanie pozdravov, alebo napríklad zliav prostredníctvom pohľadov či listov vašim verným zákazníkom, je dobrý spôsob, ako im sa im pripomenúť a dať vedieť, že je na čase, aby u vás opäť nakúpili.

Dôležité je si v tomto momente uvedomiť, že takéto oslovovanie vašej cieľovej skupiny, nie je niečo, čo by ste mohli robiť denne. Základom je, aby pošta, ktorú zákazníkom posielate bola čo najviac personalizovaná, a aby ste pritom efektívne využili to, čo o svojich klientoch a zákazníkoch viete. Pošlite im prianie k narodeninám, dajte im vedieť, že na ne u vás pri ďalšom nákupe čaká narodeninový darček. V takom prípade sa nemusíte obávať, že by vaše oznámenie bolo zaradené k tým nevyžiadaným.

Vždy buďte „zameraní na zákazníka“

Zvláštne gestá uznania sú vždy vítané, ale firma s kultúrou „zameranou na zákazníka“ si lojalitu svojich zákazníkov buduje dlhodobo. Pokiaľ sa aj vy chcete touto cestou vydať, len dobre. Ako na to?

  • Uistite sa, že sú vaši zákazníci spokojní v každej fáze komunikácie s vami
  • V prípade potreby poskytnite zástupcom zákazníckych služieb ďalšie školenia
  • Investujte do najpokročilejšej technológie, ktorá je ústretová k zákazníkom, aby vás ľudia mohli ľahko kontaktovať

V ére „roztrieštených a často nedostatkových služieb budú ľudia často platiť viac za kvalitnú zákaznícku skúsenosť“ a pravdepodobne sa k tým, ktorí im ju zaistia, budú vracať. Zaraďte sa medzi ne aj VY. Ďalšie tipy týkajúce sa prístupu k zákazníkom a práci s nimi môžete získať aj v rámci pravidelných stretnutí podnikateľských TAB Boardov.