Aj keď má každý majiteľ firmy svoj vlastný príbeh o tom, ako začal s podnikaním, pokiaľ existuje jedna vec, ktorú všetci zdieľame, je to fakt, že dúfame, že naše podnikanie uspeje. Keď mnohí z nás vykročili na svoju podnikateľskú cestu, snívali sme vo veľkom a mali víziu, kam by sme chceli, aby sa naše podnikanie po rokoch uberalo.
Na našej ceste k úspechu väčšina z nás zažila neúspechy, niektoré nás ovplyvnili viac, iné menej. Vezmite si napríklad COVID-19. Neexistuje žiadny podnik, ktorý by nebol nejakým spôsobom ovplyvnený globálnou pandémiou. Niektoré podniky si viedli lepšie ako iné. Ako to mohli dosiahnuť?
Mnoho majiteľov firiem aj v tejto neľahkej dobe zostalo agilné vo svojom prístupe k podnikaniu. Upravili svoj biznis, hľadali nové cesty k zákazníkom, presunuli sa do online, snažili sa svoje produkty a služby upraviť tak, aby vyhovovali zákazníkom. Teraz je ten správny čas na to, aby ste preskúmali svoje podnikanie a našli oblasti, ktoré môžete zlepšiť a „zabezpečiť“, aby ste zostali stabilní počas časov neistoty, ktoré môžu v budúcnosti prísť.
Čo to znamená byť agilný?
Podľa organizácie Agile Business Consortium je obchodná agilita schopnosť firmy:
S ohľadom na to sa poďme pozrieť na to, aké zmeny môžete vo svojej firme urobiť, aby bola agilnejšia.
- Prispôsobiť sa zmenám na trhu,
- Rýchlo reagovať na požiadavky zákazníkov,
- Prispôsobiť sa zmenám produktívnym a nákladovo efektívnym spôsobom bez toho, aby došlo k zníženiu kvality
- Zachovať si aj naďalej konkurenčné výhody.
Majte flexibilný prevádzkový model
Pokiaľ nám pandémia COVID-19 niečo ukázala, potom je to to, že podnikanie sa môže zo dňa na deň zastaviť. Firmy, ktoré majú svoj biznis založený len na osobnom kontakte, riskujú značne straty v momente, keď sú napríklad nútené svoje prevádzky uzavrieť. Preto je dôležité mať plán kontinuity podnikania, ktorý rieši logistiku pre virtuálnu prevádzku. Ak chcete zostať ešte konkurencieschopnejšie, teraz aj v budúcnosti, odporúčame sledovať možnosti digitálnej transformácie vášho podnikania. Ako sa technológia vyvíja, podniky aj spotrebitelia na nich budú stále viac závislí, takže zvážte ich začlenenie do vášho podnikania radšej skôr ako neskôr.
Diverzifikujte tok svojich príjmov
Ako majitelia firiem už viete, že by ste nikdy nemali dávať všetky vajcia do jedného košíka. Riskujete tak, že o všetko prídete, pokiaľ sa niečo pokazí. Podobne ako rýchle uzavretie podnikov počas COVID-19 demonštrovalo potrebu virtuálnej prevádzky, ukázalo nám tiež, aké je dôležité mať diverzifikovaný tok príjmov. Ak chcete diverzifikovať svoj tok príjmov, zanalyzujte svoje zdroje, aby ste videli, čo máte k dispozícii. Potom uvažujte nad novinkami a alternatívami, ktoré môžete využiť na základe toho, čo máte. Možno si uvedomíte, že by ste mohli vašim klientom ponúkať nový produkt alebo službu, prípadne začať ponúkať osobné služby online, alebo dokonca uvažovať o rozvetvení do úplne nového segmentu trhu.
Rozšírte si obzory
Väčšina majiteľov firiem si nikdy nenájde čas na preskúmanie alebo dokonca prehodnotenie svojich predajcov a dodávateľov. Počas COVID-19 mnoho podnikov nemalo inú možnosť ako nájsť nové zdroje kvôli problémom s dopravou, dostupnosťou produktov a cenou. Teraz je skvelý čas vytvoriť zoznam kľúčových otázok ohľadom dodávateľov a začať rozhovory s potenciálnymi novými obchodnými partnermi. Možno zistíte, že svoj produkt môžete získať rýchlejšie a lacnejšie inde. Možno prídete na to, že vami vybraní predajcovia sú pre vás stále tí najlepší. Budete ale vedieť, kto ďalší pôsobí na trhu v prípade, že by ste boli nútení využiť alternatívnych dodávateľov.
V súčasnej dobe sa veľká väčšina podnikateľov už začína spamätávať z následkov, ktoré pandémia priniesla. Využite tento čas múdro na posilnenie svojho podnikania znovuvybudovaním pevných základov.
Pokiaľ premýšľate o tom, ako efektívne prenastaviť procesy, ako prehodnotiť váš obchodný model a ako získať nadhľad potrebný na realizáciu zmien, nemusíte na to byť sami. TAB Board vám v tomto ohľade môže byť skvelým pomocníkom